Pubblicita'
Pubblicita'
Indicatore di ricerca:
Seleziona il Paese 
Regno Unito Fiducia Dei Consumatori
Ultima pubblicazione
dic 31, 2025
Attuale
-17
Unità in
Points
Precedente
-19
Frequenza
Mensile
Prossima pubblicazione
N/A
Orario di pubblicazione
N/A
Il più alto | Il più basso | Media | Intervallo date | Fonte |
10 giu 1987 | -49 set 2022 | -11.11 Points | 1981-2025 | GfK Group |
l'indicatore del sentimento economico dei consumatori misura il livello di ottimismo dei consumatori riguardo l'economia. Le domande si focalizzano sull'attuale situazione economica e finanziaria, sulle intenzioni di risparmio e sugli sviluppi previsti riguardanti: indici dei prezzi al consumo, situazione economica generale e importanti acquisti di beni durevoli.
Ultimi aggiornamenti
The GfK Consumer Confidence Index for the UK rose to -17 in December 2025 from -19 in November, beating forecasts of -18 and signaling a modest improvement in sentiment ahead of the Christmas period. Despite the uptick, confidence remains subdued amid persistent cost-of-living pressures and broader economic uncertainty. All five components of the survey improved during the month, rebounding from a November downturn that had been weighed down by pre-budget uncertainty. The major purchase index, which gauges willingness to buy big-ticket items, climbed four points to -11, suggesting stronger holiday sales momentum compared with Black Friday last month. However, GfK Consumer Insights Director Neil Bellamy cautioned that “UK households continue to face cost-of-living pressures despite the recent easing in inflation, alongside rising economic uncertainty, and these conditions are likely to restrain consumer confidence.”
Cronologia Regno Unito Fiducia Dei Consumatori
Ultime letture 12


