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Tailandia Fiducia Dei Consumatori
Ultima pubblicazione
nov 30, 2025
Attuale
53.2
Unità in
Points
Precedente
51.9
Frequenza
Mensile
Prossima pubblicazione
gen 14, 2026
Orario di pubblicazione
1 Mesi 8 Giorni 5 Ore
Il più alto | Il più basso | Media | Intervallo date | Fonte |
112.4 dic 2003 | 39.6 ago 2021 | 73.29 Points | 1998-2025 | University of the Thai Chamber of Commerce |
l'indicatore del sentimento economico dei consumatori misura il livello di ottimismo dei consumatori riguardo l'economia. Le domande si focalizzano sull'attuale situazione economica e finanziaria, sulle intenzioni di risparmio e sugli sviluppi previsti riguardanti: indici dei prezzi al consumo, situazione economica generale e importanti acquisti di beni durevoli.
Ultimi aggiornamenti
The University of the Thai Chamber of Commerce's consumer confidence index jumped to 53.2 in November 2025, from 51.9 in the previous month. This marked the highest reading since May, buoyed by government policies and domestic tourism. The government has rolled out a series of stimulus measures aimed at revitalizing the economy, including a 44-billion-baht ($1.43 billion) consumer subsidy program. However, consumers remained cautious amid a slow overall economic recovery and persistently high living costs. Adding to the risks that worried consumers were the ongoing flooding in southern Thailand, which could slow economic growth to just 2% in 2025 and between 1.6% and 2% in 2026, the trade war, and tensions with Cambodia. These factors continued to threaten consumer confidence in both the short and medium term.
Cronologia Tailandia Fiducia Dei Consumatori
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